2012年7月20日 星期五

父親節快樂!

HAPPY
FATHER’S
DAY
父親節快樂!

阿爸,辛苦了!!
感謝您 – 為了家 – 無私的付出!

塩埕校友會 敬賀
scl 於 2012-08-09 15:07:57 回應
"Father and Son"  (1995 UK #2)  by Boyzone
 這首單曲在1995年在英國排行榜得到第2名. 請慢慢欣賞!

 
Father and Son 歌詞
 
It’s not time to make change just relax take it easy.
放輕鬆點 現在不是要尋求改變的時候
You still young, that’s your fault.
你的問題是 你還是少不更事
There’s so much you have to know.
有很太多事情需要去了解
 
Find a girl settle down, if you want you can marry.
假如你想結婚成家 就去好好找個女孩定下來
Look at me, I’m old but I’m happy.
你看我年紀大但是我很快樂
 
I was once like you are now, and I know that it’s not easy.
我知道要改變是不容易的我曾經歷過你現在的狀況
To be calm when you’ve found something going on.
當你發現有些事情會繼續下去就要定下心來
But take your time think a lot think of everything you’ve got.
但是花點時間去想一想你目前所得到的一切
For you will still be here tomorrow, but your dream may not.
你明天雖然還是在這裡但是你的夢想未必
How can I try to explain? when I do he turns away again.
當他聽不進去 那我要如何去解釋呢?
It’s always been the same, the same old story.
同樣的事情一再發生 
From the moment I could talk I was ordered to listen.
此刻我有可能用過去命令的口吻要他聽我說
Now there’s a way and I know that I have to go away.
現在有一種方法 就是我必需要離開他 
And I know I have to go
我知道我必需要離開他 (讓他獨立)
 
 
It’s not time to make a change just sit down take it slowly.
坐下來動作放慢一點現在不是要尋求改變的時候

You still young that your fault. 
你的問題是 你還是少不更事
There’s so much you have to go through.
有很太多事情需要去經歷
  
Find a girl settle down, if you want you can marry.
假如你想結婚成家 就去好好找個女孩定下來
Look at me, I’m old but I’m happy
你看我年紀大但是我很快樂
 
All the times that I cried, keeping all the things I know inside.
當我在哭泣時  我知道所有的真心事都藏在我的內心
But its hard, but it’s harder to ignore it.
但它牢記在心中 要忽視它是很難的
If they were right I’d agree, but its them they know not me.
假如過去他們都是對的我可能同意但是那不是我
Now there’s a way and I know that I have to go away.
現在有一種方法 就是我必需要離開他 
I know I have to go
我知道我必需要離開他 (讓他獨立)
 
scl 於 2012-08-08 19:59:45 回應
現在這個時代,當阿公的前提,是要養出願意當爸爸的兒子
兒子願意當爸爸,是因為有感受到爸爸的好

還是爸爸萬歲.. haha

Jack

沒有留言:

張貼留言